Žiema ir „Volkswagen“: kaip apsaugoti automobilį nuo šalčio poveikio

Šaltuoju metų laiku net ir patys patikimiausi „Volkswagen“ automobiliai gali susidurti su iššūkiais, kurie gali lemti techninius gedimus ar netikėtas išlaidas. Nors šiuolaikinės technologijos užtikrina geresnį atsparumą ekstremalioms oro sąlygoms, tinkama priežiūra išlieka būtina siekiant išvengti nemalonių situacijų kelyje. AVKparts ekspertai dalijasi keletu svarbių aspektų, kurių nevalia pamiršti prasidėjus didesniems žiemos šalčiams.

Padangų slėgis: kodėl jis keičiasi ir kuo tai pavojinga?

Daugelis vairuotojų net neįsivaizduoja, jog temperatūros pokyčiai tiesiogiai veikia padangų slėgį – krentant oro temperatūrai, slėgis padangose mažėja. Specialistai pažymi, kad esant kiekvienam 10 °C temperatūros sumažėjimui, slėgis gali sumažėti apie 1–2 PSI. Toks pokytis ne tik blogina sukibimą su keliu, bet ir didina degalų sąnaudas. Dėl šios priežasties svarbu reguliariai tikrinti padangų slėgį, ypač šaltuoju metų laiku. Net ir moderniose „Volkswagen“ modelių padangų slėgio stebėjimo sistemose gali atsirasti netikslumų esant dideliam šalčiui. Todėl patikimiausias būdas užtikrinti saugumą – naudoti kokybiškas žiemines padangas ir reguliariai tikrinti jų slėgį degalinėse ar naudojant nešiojamus slėgio matuoklius.

Stabdžių sistemos iššūkiai: sumažėjęs efektyvumas šaltyje

Žiema neigiamai veikia ne tik variklį ar padangas, bet ir stabdžių sistemą. Esant žemai temperatūrai, stabdžių kaladėlės ir diskai ilgiau įšyla, todėl pradinė stabdymo jėga gali būti sumažėjusi. Be to, drėgmė ir keliuose naudojamos druskos gali paskatinti koroziją, o tai ilgainiui silpnina stabdžių veikimą. Siekiant išvengti tokių ir panašių problemų, būtina reguliariai tikrinti stabdžių būklę ir užtikrinti, kad stabdžių skystis būtų tinkamas žemoms temperatūroms. Beje, vos tik pajutus stabdžių sistemos veikimo suprastėjimą, nedelsiant reikėtų kreiptis į patikimą servisą, nes stabdžiai – bene pati svarbiausia automobilio sistema, daranti tiesioginę įtaką važiavimo saugumui.

Jutiklių veikimo sutrikimai: kodėl jie dažnėja žiemą?

Daugelis „Volkswagen“ modelių aprūpinti moderniais jutikliais, padedančiais užtikrinti visapusišką vairavimo saugumą. Tačiau žiemos sąlygomis jų veikimas gali neišvengiamai sutrikti. Ant radarų, kamerų ar parkavimo jutiklių susikaupus sniegui, ledui ar purvui, jie gali pradėti veikti netiksliai arba visai išsijungti. Specialistai ragina kruopščiai nuvalyti visus jutiklius bei kameras prieš kiekvieną kelionę, nes vairuojant automobilį su šiomis sistemomis yra verta naudotis visais jų teikiamais privalumais saugumo ir patogumo vardan.

Variklio šildymas: kodėl svarbu neskubėti išvažiuoti?

Tinkamas variklio pašildymas – vienas iš pagrindinių veiksnių, padedančių išvengti gedimų žiemą. Šaltis sutirština variklio alyvą, todėl ji sunkiau pasiekia svarbiausias variklio dalis, o tai didina trintį ir dalių susidėvėjimo riziką. Susidėvėjusios VW dalys ne visuomet tampa staigių ir didelių gedimų priežastimi, tačiau įprastai laikui bėgant situacija tik blogėja, kol įvairių gedimų simptomai pasidaro tokie ryškūs, kad tolimesnis automobilio eksploatavimas tampa nebeįmanomu.

AVKparts specialistai rekomenduoja leisti varikliui bent kelias minutes pašilti prieš pradedant savo kelionę. Tai ne tik užtikrina tinkamą alyvos cirkuliaciją, bet ir leidžia varikliui pasiekti optimalesnę temperatūrą. O neleidžiant automobilio varikliui pašilti prieš važiavimą, ilgainiui gali padidėti kuro sąnaudos, sumažėti variklio efektyvumas ir net atsirasti mechaninių pažeidimų.

Žiema automobiliui kelia daug iššūkių, tačiau reguliari priežiūra gali padėti jų išvengti. Tačiau patikrinus padangų slėgį, stabdžių sistemą, jutiklius ir pasirūpinus tinkamu variklio šildymu prieš kiekvieną kelionę, „Volkswagen“ vairuotojai gali mėgautis saugiu ir patogiu vairavimu net ir esant didžiausiam šalčiui.